Wednesday, June 3, 2015

Ekstaas nr 1: metsareiv ehk psy-trance festivalid

„Ekstaatiline meeleseisund: ürgsed pidutseremooniad ja psy-trance festivalid“
Ekstaas nr 1: metsareiv ehk psy-trance festivalid
Pööripäeva pidu kevad 2015
Minu lõputöö räägib ekstaatilsest pidutseremooniate meeleseisundist ning sellest kuidas läbi ekstaatilise meeleseisundi on kaasaaegsed psy-trance festivalid ürgsete pidutseremooniate kaasaaegne vorm. Keskendudes ekstaasile kollektiivsete pidutseremooniate kontekstis, uurin ja tõlgendan läbi teksti ja piltide ekstaatilise meeleseisundi tähendust ja teekonda indiviidi tasemel.
"Taevaköis". See foto on tehtud ühel pööripäeva-eelsel festivalil, kus viisime umbes 10 inimesega kõlarid ja psy-trance muusika metsa. Selle foto tõeline tähendus avanes mulle alles pärast raamatu "Kosmiline Siug" lugemist ;) Salareiv 2012. 
Minu töö aluseks on isiklik kokkupuude reivikultuuriga. See maagiline maailm on avanud nii minu ka paljude teiste jaoks põnevaid ja kosmilisi portaale, mis on viinud iseenese parema mõistmiseni. Esimene välifestival Lõuna-Eesti metsade vahel jättis väga tugeva mulje, kui kohtumine hoopis teistsuguste inimeste, muusika ja meeleoluga. Kogesin selles ekstaatilises ruumis midagi ürgset, rituaalset ja igas suunas kaugele ulatuvat.
Psy-trance muusika näol on minu jaoks tegemist tohutult (mõttetööd) stimuleeriva muusikaga. Selle kiire rütmilise muusika järgi tantsides-hüpates end transsi tantsides olen saanud palju fantastilisi ja üleelulisi kogemusi, mis on pakkunud puhastumist ja mõistmist nii isiklikus kui ka universaalses plaanis.
Transs on kindlasti nende pidude läbiv teema, kasutusel on palju erinevaid ekstaasitehnikaid, millest kõige lihtsam on kollektiivne sünergia ja ekstaas. Kõik on justkui mingis omaette reaalsusmullis, millega ühest küljest tuleb väga vastutustundlikult ümber käia, teisalt aga nautida kollektiivset energiat. Ekstaatilisi stiimuleid on ümberringi palju- muusika, tantsimine, jämmimine, loodus, kunst, ergutid, üleüldine eufooria ja mis kõige tähtsam fantastilised inimesed, kellega sa jagad samu vibratsioone ja ergastatud teekonda.
Mulle on need festivalid alati meeldinud, sest need on polaarsed ja mitmekesised. Oma olemuselt täiesti rahumarud. Psy-trance on korraga lammutav ja taasloov, mis viibki uuestisünnini.
Aeqinoctium 2014
Nüüdseks olen ise aasta aega neid festivale korraldanud ning seda tehes on tunne nagu valmistaks ette mingit ürgset rituaali, kus on loodud võimalikult turvaline, põnev ja terviklik ruum, et inimesed saaksid vabalt saada kontakti iseendi, jumalike universaalsete jõudude, üksteise ja kõiksuse energiatega niisamuti nagu iidsetel aegadel.
Siinkohal rännak läbi erinevate kodumaa pinnal toimunud festivalide-metsapidude, mis on kujundanud minu ja paljude teiste olemust ja teekonda ja andnud inspiratsiooni mu igavlikulise ekstaasi seeriale :)
Salareiv 2012
Project Human 2012



Manatargaq 2013

Suntrance 2012
Solstitium 2014


Aequinoctium 2014



Solstitium Brumalis 2014
Aeqinoctium Vernum 2015




Manatargaq 2014



No comments:

Post a Comment